Hankeviestijä, haluaisitko ymmärtää paremmin viestintäsi vaikuttavuutta? Haluaisitko myös varmistua, että viestisi tavoittaa Googlessa oikean kohdeyleisön? Hyvä, siinä tapauksessa tämä digitaalisen markkinoinnin koulutus on juuri sinulle!

Koulutus on tarkoitettu Itä-Suomen rakennerahasto- ja maaseutuohjelman hankkeiden viestijöille.

Koulutuksessa saat käytännönläheisiä vinkkejä digitaalisen viestinnän ja markkinoinnin tehostamiseen. Koulutuksen aikana opit mm:

  • Käyttämään Google Analyticsiä viestinnän tehokkuuden mittaamiseen
  • Mitä sinun tulee verkkosivuviestinnässäsi ottaa huomioon, jotta näyt paremmin Googlessa ja muissa hakukoneissa
  • Käytännön prosessit, vinkit ja ilmaiset työkalut joilla voit lähteä parantamaan hakukonenäkyvyyttäsi heti koulutuksen jälkeen
  • Mittaamaan sosiaalisen median viestinnän tehokkuutta

Aluksi käydään läpi yleisesti digitaalisen markkinoinnin eri kanavia sekä mitä ja miten niiden vaikuttavuutta kannattaa mitata käyttämällä hyväksi ilmaista Google Analytics -työkalua. Opit myös miten hallitset verkkosivujesi näkyvyyttä Googlen hauissa hakukoneoptimoinnin avulla. Hyvin toteutettu hakukoneoptimointi on pitkällä tähtäimellä yksi kustannustehokkaimmista markkinointikanavista. Väärin toteutettuna tai täysin sivuutettuna hakukoneoptimointi voi toisaalta tuhota sivustosi hakukonenäkyvyyden.

Koulutuksen lopuksi pureudutaan vielä sosiaaliseen mediaan; näkökulmana sosiaalisen median ja verkkosivuston yhteispeli ja viestinnän tehokkuuden mittaaminen.

Tilaisuuden järjestivät Pohjois-Savon liitto, Europe Direct Kuopio, ELY-keskus sekä Etelä-Savon ja Pohjois-Karjalan maakuntaliitot.

Kouluttajana toimi Joonas Jukkara digimarkkinointitoimisto SEOSEON:lta.

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Tilaisuus tallennetaan ja linkki tallenteeseen sekä salasana lähetetään ennakkoon ilmoittautuneille.