Matkailu

Kansainvälistymistä, luontomatkailua ja tapahtumia
Matkailun kilpailukykyä haetaan kansainvälistymisestä, houkuttelevista ja laadukkaista tuotteista ja tuotepaketeista kansainvälisille markkinoille. Pohjois-Savon matkailullisia vahvuuksia löytyy luonnosta. Luontomatkailu on kehittämisen painopiste. Se antaa mahdollisuuksia yritysten luontomatkailutuotteille mm. kalastuksessa, reitistöjen kehittämisessä, vesistömatkailussa, metsästyksessä, marjastuksessa, vaelluksessa, jne. Myös tapahtumamatkailu on kehittämisessä vahvasti mukana. Kulttuuri ja kulttuurimatkailutuotteet ovat osa sisältömatkailua. Myynnissä ja markkinoinnissa panostetaan digitalisaatioon ja hyödynnetään kaikki sen mukanaan tuomat uudet välineet.

Näkyvyyttä lisää
Kehitys tarvitsee resursseja, näkyvyyttä, uutta osaamista, kansainvälisen markkinoinnin toimintatapoja, kulttuuritietämystä ja – näkemystä siihen, mitä aito kansainvälistyminen tarvitsee tuekseen. Sen johdosta kehitetään ylimaakunnallista yhteistyötä Suomen Lakeland-brändin alla.

Pohjois-Savon matkailun uusimmat

20180514 /media/artikkelikuvat/2018/kangaslampi-900x500px.jpg

Julkaistu 14.5.2018

Kiinan suurin online-matkatoimisto alkaa myydä Järvi-Suomea

Itäisen Järvi-Suomen neljä maakuntaa Pohjois- ja Etelä- Savo sekä Pohjois- ja Etelä-Karjala ovat lähteneet yhteisellä panostuksella mukaan Kiina-markkinoille. Visit Finland, Järvi-Suomi ja Aasian suurin online-matkatoimisto, kiinalainen Ctrip ovat sopineet merkittävästä yhteistyöstä Järvi-Suomen markkinoimiseksi kiinalaisille kuluttajille.

matkailu